Z przyjemnością informujemy, że Fundacja HumanDoc będzie kontynuowała podnoszenie jakości kształcenia w Polsce w odniesieniu do kwestii najbardziej aktualnych o zasięgu globalnym. Ty razem, wraz z partnerami merytorycznymi z Polski i zza granicy (o czym niżej) opracujemy nowy przedmiot z zakresu zrównoważonego rozwoju, by można go było włączyć w siatkę dziesięciu kierunków – nauk społecznych i politycznych, na polskich uczelniach.
Nowa jakość nauczania
Finałem projektu będą nowe kierunki, zatem i nowe możliwości dla polskich studentów: możliwość zdobywania wiedzy osadzonej w kontekście najbardziej aktualnych i palących wyzwań. Jednocześnie będzie to wiedza niezwykle potrzebna pozwalająca na realne reakcje wobec aktualnych wyzwań nie tylko w odniesieniu lokalnym, ale także globalnym.
Podczas projektu będziemy współpracować z naszymi sprawdzonymi już partnerami merytorycznymi: Uniwersytetem Warszawskim, Uniwersytetem Opolskim oraz Uniwersytetem Wrocławskim. Zaangażowanie naukowców z tych ośrodków w kolejny projekt Fundacji HumanDocz jednej strony napawa nas dumą, z drugiej pozwala uzasadniać optymizm co do rezultatów naszego wspólnego działania.
Co ważne, wspierać nas będą partnerzy merytoryczni z Norwegii i Islandii oraz międzynarodowej organizacji z siedzibą na Svalbardzie, jak i eksperci z tematyki zrównoważonego rozwoju.
///
Jednocześnie, pragnąć podzielić się wiedzą ekspercka z jak najszerszym gronem polskich odbiorców: akademików, ale także studentami i młodzieżą starszych klas licealnych zaangażowaną w sprawy globalne, opracujemy multimedialny podręcznik zawierające nasze autorskie treści audiowizualne. Przygotujemy reportaże i inne formy audiowizualne ułatwiające odbiór merytorycznych treści. Wykorzystując możliwości kultury w wspieraniu nauki w efektywnym poznawaniu nowych treści.
Osią projektu jest edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ważne jest przy tym nasze podejście: szukamy rozwiązań interdyscyplinarnych przedstawiających zagadnienia w sposób holistyczny, integrujący wymiar środowiskowy, ekonomiczny i co ważne, społeczny kwestii zrównoważonego rozwoju. Wierzymy, że podnoszenie kwalifikacji polskiej kadry akademickiej przełoży się nie tylko na jakość nauczania, ale także na zaangażowanie i inspirowanie studentów, liderów społecznych do realnego działania. Efekty naszego projektu będą sięgać znacznie dalej niż wprowadzenie nowych kierunków i wydania podręcznika multimedialnego. Te działania będą tak naprawdę dopiero początkiem kształtowanej przez nas zmiany, której rezonować będzie w wykształconym społeczeństwie świadomym zagrożeń i potrzeb globalnego świata i poszukujących rozwiązań istotnych dla zrównoważonego rozwoju w Polsce.
Partnerem merytorycznym projektu jest Wydział Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Opolskiego
