Polskie Radio Chicago i TV Polvision działają od ponad 30 lat. Dziennikarze obu redakcji, choć pełni pasji i poświęcenia, pracują na przestarzałym sprzęcie i nie znają się na tworzeniu najnowszych formatów programowych. Postanowiliśmy to zmienić!
W USA mieszka blisko 10 milionów osób pochodzenia polskiego a Chicago jest drugim na świecie, po Warszawie, miastem pod względem liczby Polaków. Dla wielu z tych osób jedynym źródłem informacji o ojczyźnie jest Polskie Radio Chicago i TV Polvision. Niestety, ograniczone zasoby ludzkie i sprzętowe obu redakcji oraz trącąca myszką oferta programowa nie przyciągają młodych odbiorców.
Młodsza generacja Polonii coraz bardziej wsiąka w kulturę amerykańską. Większość nie zna polskiego i nigdy nie była w kraju rodziców. Obraz ojczyzny wydaje się im anachroniczny i nie mają chęci się z nim utożsamiać. Dlatego, aby zmienić ten mit i wzmocnić ich więzi z polską kulturą, tak ważna jest modernizacja mediów polonijnych w USA.
Projekt Fundacji HumanDoc „Pomoc Polonii i Polakom za granicą” obejmuje następujące działania:
– stworzenie nowoczesnej redakcji telewizyjnej i radiowej wyposażonej w nowoczesny sprzęt
– uruchomienie nowych kanałów w mediach społecznościowych i streamingowych
– warsztaty dla pracowników redakcji z najnowszych formatów telewizyjnych i radiowych przeprowadzone przez dziennikarzy z Polski w celu zaprojektowania jak najciekawszej oferty programowej (dwujęzycznej), również dla młodych odbiorców
– przygotowanie i wdrożenie programu szkoleniowego dla młodych dziennikarzy polonijnych z USA i produkcja serii telewizyjnej o młodzieży polonijnej
Pasja osób tworzących polonijne radio i telewizję w USA i ich determinacja, by przebywający na emigracji rodacy nie utracili więzi z Polską są godne podziwu. Dlatego tak ważne jest, by podtrzymać ich zapał i wyposażyć w narzędzia, które pomogą im realizować ich misję we współczesnych realiach.
Projekt finansowany ze środków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w ramach konkursu Polonia i Polacy za Granicą 2023