Nowe rozdziały przyszłości
II faza projektu edukacyjnego o zrównoważonym rozwoju

W Polsce edukacja akademicka w kwestii zrównoważonego rozwoju najczęściej osadzona jest na kierunkach powiązanych z ochroną środowiska przy niemal kompletnym pominięciu wymiaru społecznego, koniecznego do badania i zrozumienia współczesnych procesów politycznych i społecznych. Dlatego w projekcie Fundacji HumanDoc ogniskujemy uwagę na edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju integrującej wymiar środowiskowy, ekonomiczny i społeczny tej problematyki, które to wpływają na funkcjonowanie społeczności w skali lokalnej i globalnej. Dzięki edukacji przyszłych lokalnych, a może i międzynarodowych decydentów – m.in. studentów politologii, stosunków międzynarodowych, bezpieczeństwa narodowego, a także dziennikarzy i PR-owców – mamy realne szanse na zmianę narracji i w konsekwencji kierunku działań.

Dominika Springer

Członkini Zarządu Fundacji HumanDoc

Zrównoważony rozwój nie zna jednej definicji. Wciąż wymyka się sztywnym ramom i nie mieści się w podręcznikowych formułach. A jednak to właśnie wiedza, refleksja i odpowiedzialność powinny stać u jego podstaw.

Dlatego Fundacja HumanDoc kontynuuje rozpoczęty w pilotażowej edycji projekt „Wprowadzenie edukacji z zakresu zrównoważonego rozwoju na wybranych uniwersytetach w Polsce”,  który na stałe wpisuje tematykę zrównoważonego rozwoju w programy studiów wyższych w Polsce.

Tym razem zaproszenie do współpracy przyjęli akademicy z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz Akademii Handlowej Nauk Stosowanych w Radomiu. Spotykają się z praktykami, wchodzą do organizacji, obserwują jak biznes podejmuje próby wdrażania zasad odpowiedzialności środowiskowej i społecznej. Ten dialog – pomiędzy nauką a praktyką – to serce drugiej fazy projektu.

Podręcznik zaktualizowany o nowe rozdziały

Nowa odsłona podręcznika „Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju” wzbogacona została o sześć rozdziałów, które pokazują, jak ten temat realnie funkcjonuje w codzienności – od raportowania ESG, przez zarządzanie ludźmi, po projektowanie wydarzeń i opakowań. To wiedza, która ma służyć nie tylko zrozumieniu, ale też zastosowaniu. Teoretyczne fundamenty spotykają się tu z realiami, a akademickie narzędzia z praktyką organizacyjną.

Projekt pozwala uczelniom na wprowadzenie nowego przedmiotu – Zrównoważony rozwój w ujęciu humanstycznym – by uzupełnić luki w ofercie edukacyjnej.  Wszystko powstaje po to, by studenci, edukatorzy i przyszli liderzy lepiej rozumieli świat, w którym będą działać. A także, by wiedzieli, jak ten świat zmieniać.

Całość przekłada się tworzenie przez Fundację HumanDoc przestrzeni, w której edukacja o zrównoważonym rozwoju przestaje być niszowym wątkiem i staje się wspólną odpowiedzialnością – uczelni, studentów, praktyków, instytucji.

Partner strategiczny

Partnerem strategicznym projektu jest Santander Bank Polska

  

Partnerzy merytoryczni

 

               

WESPRZYJ
NAS
SUPPORT
US